0212 251 28 08 0542 551 37 00

Kayıt Ol
FRİG DÜNYASI (19-21 Mayıs)

• 19 Mayıs Cuma: İSTANBUL – KÜTAHYA 07.00’de Beşiktaş Conrad oteli önünden, 07.30’da Kadıköy Evlendirme dairesi otoparkı önünden hareket. Tem yoluyla Bilecik sapağına kadar devam ediyoruz. Daha sonra Osmaneli, Bilecik, Eskişehir üzerinden Kütahya’ya ulaşıyoruz. Kütahya’da biraz geç bir öğle yemeği molası veriyoruz. Yemeğimizi, eski bir konaktan dönüştürülmüş otantik bir restoranda tamamen yöresel yemeklerle alıyoruz. Ardından tarihi şehir merkezinde eski evleriyle olduğu gibi korunmuş olan Germiyan sokakta bir yürüyüş yapıyor ve ziyaretlerimizi yapıyoruz: Ulucami, Arkeoloji Müzesi, Çini müzesi, Dönenler Camii (eski Mevlevihane), Macar milli...

19 Mayıs Cuma:  İSTANBUL – KÜTAHYA

07.00’de Beşiktaş Conrad oteli önünden, 07.30’da Kadıköy Evlendirme dairesi otoparkı önünden hareket. Tem yoluyla Bilecik sapağına kadar devam ediyoruz. Daha sonra Osmaneli, Bilecik, Eskişehir üzerinden Kütahya’ya ulaşıyoruz. Kütahya’da biraz geç bir öğle yemeği molası veriyoruz. Yemeğimizi, eski bir konaktan dönüştürülmüş otantik bir restoranda tamamen yöresel yemeklerle alıyoruz. Ardından tarihi şehir merkezinde eski evleriyle olduğu gibi korunmuş olan Germiyan sokakta bir yürüyüş yapıyor ve ziyaretlerimizi yapıyoruz: Ulucami, Arkeoloji Müzesi, Çini müzesi, Dönenler Camii (eski Mevlevihane), Macar milliyetçisi Kossuth’un müze evi. Daha sonra ve Kütahya’nın ünlü çini atölyelerini ziyaret edip çini alışverişi yapabiliriz. Otelimize yerleşme konaklama.

20 Mayıs Cumartesi: KÜTAHYA – AFYON

Sabah kahvaltısının ardından otelimizden çıkış yapıyor ve Kütahya’ya
57 km mesafedeki Çavdarhisar’a gidiyor ve Aizanoi antik kentini geziyoruz. Göreceğimiz yerler: Büyük ölçüde ayakta duran Zeus tapınağı, tarihi borsa binası kalıntıları, stadyum, anfi tiyatro, sütunlu yol, hamam. Ardından Frig vadisine yöneliyoruz. Öğleden sonramız, tamamen bölgedeki Frig varlığının izlerini sürmekle geçecek. Eskişehir-Afyon arasındaki bölgede yer alan Midas şehrinde, M.Ö. 6. yüzyıldan kalan Frig şehir kalıntılarını görebileceğimiz güzel bir gezi yapıyoruz: Midas anıtı ya da Yazılıkaya, Frig kaya mezarları, şehir suru kalıntıları ve akropolisi şehrin dışına bağlayan uzun merdivenler göreceklerimizden bazıları. Ardından bölgede yapacağımız zevkli bir tur, bizi birçok başka Frig açıkhava tapınaklarına ve kaya yazıtlarına  (Arslantaş, vd.) götürecek. Tarihi ve doğayı birlikte yaşayacağız. Öğleden sonra yönümüzü Afyon’a döndüreceğiz. Afyon’a varışın ardından Türkiye’nin en önemli ve zengin Arkeoloji müzelerinden biri olan Afyon Arkeoloji Müzesi bizi bekliyor. Müze ziyaretimizin ardından, tarihi Afyon evlerini ve eski mahalleleri görebileceğimiz eski şehir turunu yürüyerek yapıyoruz. Türkiye’deki birkaç önemli ahşap direkli camiden biri olan Afyon Ulucamii de  göreceğimiz yapılar arasında. Akşamüstü Afyon kaymağı ve sucuğu almak isteyenler, yemeğe kadar olan zamanlarını çarşıda değerlendirebilirler. Akşam yemeği ve konaklama Afyon’daki otelimizde.

21 Mayıs Pazar: AFYON - ANKARA – İSTANBUL

Sabah kahvaltısının ardından otelimizden ayrılıyor ve yönümüzü doğuya çeviriyoruz. Önce Sivrihisar yakınlarındaki Pessinus antik kentini ziyaret ediyoruz. Frigler döneminde hem çok önemli bir dini merkez, hem de önemli bir şehir olan bu yerleşim, tanrıların anası, en büyük Frig tanrıçası Kibele’ye ithaf edilmiştir. Gökten düştüğüne inanılan şekilsiz bir taş, tanrıçayı sembolize ediyordu ve bunun bulunduğu yer, en büyük Kibele mabediydi. Burada kazı alanını ve tapınak kalıntılarını ziyaret ediyoruz. Ardından yine doğuya doğru devamla, kısa bir yolculuktan sonra, gezimizin bir başka zirvesine, Friglerin başkenti ünlü Gordion’a ulaşıyoruz. Kentsel kazı alanında kısa bir geziyle, kent yerleşimini kavradıktan sonra, sıra heyecanla beklediğimiz ünlü ‘Midas Mezar Tümülüsü’nü görmeye geliyor. Bu mezarın, çok büyük olasılıkla, ‘tuttuğu her şeyi altına çeviren’ kral Midas’a ait olduğuna inanılıyor. Anadolu’daki ikinci büyük ve yüksek tümülüs olan bu mezar (
300 m çap, 53 m yükseklik), Frig mezar mimarisini bütün mükemmelliğiyle gözler önüne seriyor. 2700 yıldır sapasağlam kalmış olan mezar odasının ahşap konstrüksiyonu, bizleri hayran bırakıyor. Küçük yerel müzede kazı alanından çıkma çok değerli buluntular bizi bekliyor. Fakat bu mezardan çıkan asıl önemli objeler, Ankara Anadolu Medeniyetleri Müzesinde. Bu nedenle dönüş yolumuzda Ankara’ya uğramaya değer, aksi halde gezimiz tamamlanmamış sayılır. Öğleden sonra uğrayacağımız Ankara’da kısa bir kale gezisi ve müze ziyaretinin ardından (müzede ağırlıkla Frig eserleri seksiyonuna konsantre olacağız) fazla geç olmadan İstanbul yoluna giriyoruz. Akşam saatlerinde İstanbul’a varış. Güzel geçtiğine inandığımız gezimizin sonu.

Tur Yorumları

Tel: (0366) 212 18 10 Fax: (0366) 212 18 13
Email: kastamonu@novitas.com.tr
NOVITASLA GEZERKEN MEDYADA BİZ KASTAMONU ETKİNLİKLERİMİZ BANKA BİLGİLERİMİZ
NOVİTAS TURİZM, tüm hakları saklıdır.